GDPR

Brf Arkitekten 2 är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som föreningen hanterar vilket innebär ett ansvar att GDPR, det vill säga reglerna i integritetslagstiftningen, följs.

De personuppgifter som du lämnat i samband med att du tecknat upplåtelseavtal eller överlåtelseavtal och beviljats medlemskap i bostadsrättsföreningen kommer att behandlas i den utsträckning som behövs för att föreningen ska kunna fullgöra sina förpliktelser enligt gällande lagstiftning.

Det samtycke du har skrivit under ger oss rätt att hålla ett register med din e-postadress och ditt telefonnummer som vi använder för distribuera din avgiftsavi och skicka relevant information till dig som medlem i föreningen. Uppgifterna kan också komma att användas för att vår valberedning ska kunna fullgöra sin uppgift.

För de fall uppgifterna ändras är vi tacksamma om du mejlar oss i styrelsen så att vi kan uppdatera vårt register.