Att bo i en förening, vad innebär det för dig?

I en bostadsrättsförening bor du till självkostnadspris och fastigheten ägs gemensamt av dem som bor i huset. Som bostadsrättshavare äger du alltså inte din lägenhet, utan du äger rätten att bo i den.

Vi äger alltså fastigheten tillsammans och alla underhållskostnader faller på oss. Årsavgiften ska täcka föreningens lån, driftskostnader och eventuella fondavsättningar för t ex reparationer och underhåll. Själva ”avkastningen” till dig som medlem ligger i en bra boendekostnad, bra boendemiljö och en möjlig värdestegring på din bostadsrätt.

Varje år väljs vid stämman en styrelse, som har i uppdrag att sköta föreningens förvaltning och ekonomi, bland de boende.

Kontakta styrelsen om du är intresserad av att ingå i styrelsen eller på annat sätt engagera dig i vår förening.